zaterdag 19 mei 2018

Pont St Max


Pont st Max 19 mei
Donderdagavond zijn er zo’n 630 duiven verzonden door de club, toch zo’n kleine 200 minder dan vorige week,  al komt dit bijna volledig omdat er weinig marathon duiven zijn ingekorfd. Wanneer we dit vergelijken met vorig jaar valt het wel mee maar toen hadden we al een super slecht verlopen vlucht achter de kiezen en nu toch 11.726 (vorige week ruim 14.000) maar vorig jaar op de zelfde datum en station slechts 7496 duiven.
De weersverwachtingen lijken prima, een droge vluchtlijn met in Frankrijk en Belgie al snel het zonnetje erbij met een lichte noord(oosten) wind, die naarmate we Nederland naderen noord tot noordwest wordt. Het is in Nederland  dan (zwaar) bewolkt.
Update 8.30 uur.  De weersverwachtingen zijn waarheid geworden en het gaat in de kustprovincies niet veel beter worden. De duiven zijn nog niet los dus mogen de jonge duiven naar buiten die ik hoog in de lucht zie ‘trekken’.

Update 11.00 uur.

De vlucht uit Pont st Max is uitgesteld en verschoven naar zondag 1e Pinksterdag.  Wanneer het niet kan of onverantwoord is prima dan liever zondag want dan lijkt het beter te zijn. Natuurlijk heb ik straks één dag minder voorbereiding naar de dagfond maar liever een vlucht dat ze goed naar huis komen dan een ontredderde ploeg duiven.  Ben wel nieuwsgierig hoe de duiven in Belgie, Limburg thuiskomen maar vooral die van Zeeland want die zitten op de zelfde vlieglijn en het stuk Zeeland- Heemskerk is dan wel zwaar bewolkt maar prima weer voor oude duiven. Ik ga mijn jongen africhten……zondag meer................


Ik kon het toch niet laten om zaterdagmiddag wat uitslagen na te kijken, in Oost Nederland en Limburg kwamen de duiven prima. Nu is oost- west vaak appels met peren vergelijken,  dus kun je het beste kijken naar de Zeeuwse duiven, ook die kwamen prima, gezien de afstand en kopwind. Achteraf natuurlijk lekker makkelijk praten en je kunt er toch niets mee maar toch…..laten we hopen dat we zondag een mooie vlucht krijgen maar persoonlijk vrees ik het ergste voor mijn weduwmannen, 3 nachten mand verteren ze vaak slecht, gelukkig heb ik ook nog een ploeg duivinnen mee die vaak met een extra nacht mand minder problemen hebben.  Volgende week donderdag alweer inkorven dat zal een hele klus worden maar ja dat is all-in the game! Eerst maar thuiskomen

Update Zondag9.30 uur in Heemskerk is de heiigheid opgelost en is het zicht prima. In de vroege ochtend was dat wel anders, zelf was ik de ‘gelukkige’ die om 4 uur even naar Schiphol moest er waren momenten dat ik niet wist waar ik was en moest turen om een afslag te vinden.  Het is in onze regio nu prima, hopen dat het op de lossingsplaats ook snel goed gaat worden.  

Ze zijn los 10.30 uur.













 

 


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel