vrijdag 20 april 2018

#nieuwsvanachterdeduinen" 4


#nieuwsvanachterdeduinen# 4
Vlucht 2 is prima verlopen maar daar blijf ik niet te lang bij stilstaan want we gaan ons opmaken voor vlucht 3. Maandag stond een bezoek aan de dierenarts gepland voor controle en om mijn jongen voor de 2 keer te vaccineren en laat nu net een paar dagen ervoor één jonge duif wat coli verschijnselen krijgen en we gaan de goden natuurlijk niet verzoeken, 1 duifje werden er 2 maar daar is het bij gebleven.  Licht voer en een product op basis van boterzuur  werd een drietal dagen gegeven en op die 2 duifjes na, bleef de rest bespaard van de miserere . (ik kreeg wel een colikuur mee, die ik alsnog een aantal dagen heb verstrekt) Maandagmiddag heb ik de 2 duifjes definitief verwijderd en de overige 45 maken het goed en vliegen inmiddels (woensdag) weer rond.
Uiteraard besprak ik het voorval met Stephan, nu heb ik nooit veel last van coli maar dit was wel een  heel milde vorm en wellicht komt dit wel door de vaccinatie tegen Circo. Menigeen zal het ziektebeeld misschien niet eens zien maar ik heb ze er expres een drietal dagen tussen laten lopen om een reactie te ontlokken bij de andere maar die bleef uit.  De duiven van mijn broer werden wel voor de 2e keer gevaccineerd, alsmede de duiven van een clubgenoot. Ook had ik wat oude duiven meegenomen en wat mest want meten is weten. Deze week krijgen we mooi weer met oostenwind en zaterdag misschien wel kopwind en één ding is zeker dan moeten je duiven piccobello in orde zijn! Over 2 weken zal ik mijn jongen voor de 2e maal vaccineren en gelijk weer de oude laten controleren, zit ik mooi op schema.
De duiven hebben heerlijk kunnen genieten van het mooie weer, door deze fijne omstandigheden is het nu heerlijk toeven in de rennen, zonnetje, warmte en zuurstof zorgen er voor dat de duiven hun ‘zondagse pak’ aan krijgen en liggen te genieten in de zonnestralen. Logisch want het zonnetje en de warmte doet de mens ook goed.
Dinsdagavond was het inkorven in “De Zaan” voor een africhting, ik hoorde dat de belangstelling groot was en de duiven prima afkwamen. Mooie africhting voor de marathonmannen.
Wij hebben zaterdag Asse Zelik op het programma staan en het lijkt er op dat we na 2 keer ‘staart’ wind en beetje ‘kopwind’ krijgen. Klein beetje noord met veel oost wat gaat dat brengen?
De tulpen van Cor Limmen doen het prima
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk