vrijdag 23 juni 2017

BOURGES & BRECHT


BOURGES & BRECHT
Donderdagavond zijn er 300 duiven in Heemskerk ingekorft voor Bourges. Zelf heb ik er 18 mee. In de Afdeling 5153.  Gezien deze hoeveelheid duiven zal wel een gedeelte van onze duiven met afdeling 5 vervoerd zijn. Wanneer dit zo is prima!
Ik heb de hoeveelheid duiven zelf maar even opgeteld en vraag mij af waarom alleen noord/zuid er op staat en niet een totaal uitslag. Zo staat er ook nog steeds geen afdeling uitslag totaal Roye op de compuclub!
Vrijdagavond zijn er slechts 755 jonge duiven ingekorft voor Brecht. Er is al genoeg over geschreven maar gelukkig kregen we vrijdagmiddag tekst en uitleg over de wijze van lossen en zoals verwacht heeft dit geresulteerd in aanmerkelijk minder duiven! Zelf heb ik er 57 mee en heb er 5 thuisgehouden die mij niet aanstonden.
Hopelijk zitten de omstandigheden zaterdag mee.

Zaterdag 8.45 uur
Het is de hele ochtend al druilerig en zwaar bewolkt weer. Op mijn App krijg ik door dat de duiven in Bourges om 9.00 uur gelost gaan worden en de jonge duiven verplaatst worden naar Minderhout.
Update 9.05 uur
De duiven zijn in Bourges om 9.00 uur gelost (gelijktijdig met de duiven van Afdeling 5) en zoals we op Facebook konden zien (filmpje van Afdeling 9) onder prima omstandigheden. We zijn daar als laatste los gegaan dus de duiven kunnen lekker stayeren.
Waarom de jonge duiven verplaatst zijn naar Minderhout is (nog) niet bekend en nu om 9.15 uur is de site van de afdeling ook nog niet bijgewerkt.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk